29 mei 2007

Maandag: breidag

Precies, wat doe je op een troosteloze vrije Maandag: BREIEN! Proefbreien.
En het ging eindelijk een beetje goed. De Chevron sjaal is mede mogelijk gemaakt door haar en haar. Zoals je kan zien, heb ik het nieuwe proeflapje aan het oude vast gebreid, zodat het verschil goed te zien is. Hoekig tegenover mooie golven. Prachtig.
As you can see, I knitted the new testpattern of the Chevron scarf on top of the old one. The difference is obvious. Curvy in stead of broken waves. Beautiful. Thanks to her and her.

Toen dat klaar was, ben ik vol goede moed begonnen met deze. Leek me helemaal geweldig voor mijn 4 jarige dochter. En warempel, na enige oefening in de engelse breitaal bleek alles in de praktijk toch weer wat makkelijker dan ik had gedacht.
Done with the above, I started with this. Seemed awefully appropriate for my daughter. She's 4. And after some practice in abbreviations knit-wise, low and behold: it succeded.


Ik had haar voeten opgemeten, maar hij is toch nog wat te groot geworden. Het is een proefje, dus dat is niet erg. Hij was zo maar klaar, en ik kan 'm nu iets aangepast zo maken.
I measured her feet, and it's still a little long. This was a test run, so no harm done. I'll start over with some adjustments.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Inderdaad, die regenachtige dagen zijn perfect om te breien.

Mooi proeflapje. Ik zou geloof ik ook nog een stukje proberen waarbij je steeds 2 naalden per kleur doet want dan krijg je echt het effect die je op de flickr site ziet.

Die twinkletoes zijn erg leuk, ik had het patroon ook al geprint om ze voor mijn dochter te maken, het is er alleen nog niet van gekomen.

Tijm zei

Wat ben je weer lekker bezig zeg!!!
Ga je nog door met de sjaal?

MoniqueB. zei

@ hannah, doen joh. Het gaat hartstikke snel. De w&t is draad voor het werk halen, steek overzetten van l naar r, draad terug, en steek naar links, niet breien. Die gebruik je later weer. Het is een soort omgekeerde strakke steek die ik bij gewone hielen brei. Breien is altijd moeilijker te beschrijven dan te doen. Suxxes.

Irma zei

leuke 'ballerina's'zeg! Is jouw dochter ook zo'n danseres?

Is de truc bij deze sjaal niet dat je niet meerdert met een omslag maar door voor en achter in de steek te breien?

Anoniem zei

leuke ballerina!!
je begint dus bij de teen zo te zien :)
wil ik ook eens proberen,lijkt me altijd heeeeeeeeeeeel moeilijk