2 februari 2011

Little Apples

Zo, het was wel even erg rustig op mijn blogje. Maar... dan komt er ook wat hè??

Vorig jaar heb ik al eens de Sofia Kiri gebreid. Zoals jullie gewend zijn, houd ik me zelden aan de (brei)regels en bij het maken van de Sofia dus ook.
De shawl stond in Haapsalu Sall in een rechthoekig patroon. Dus..
Wilde ik er een driehoekige shawl van maken.
Na veel geklooi lukte het me eindelijk om er een goede driehoek van te maken. Immers, de vormen zijn vierkant, maar zo brei je ze niet!Well, it's been quiet on my little blog for a whole month. But then you will get something good...

Last year I had knitted the Sofia shawl. I'm known for breaking some (knitting) rules, which I continued with the Sofia. In the Haapsalu Sall book it is displayed in a rectangled shape. So...
I wanted to knit it in a triangle.
That isn't as easy as it looks, the pattern is squared but that is nót what you knit.
Het garen is bij de Sofia een beetje somber en aangezien het bijna lente is, had ik zin om het opnieuw te doen maar dan in fris groen.

The yarn of the Sofia is a bit gloomy, and with the upcoming spring I wanted to knit something fresh and cheerfull.
Pattern: Little Apples (in this yarn the nupps look like little apples)
Design: MoniqueB.
Yarn: Drops Kidsilk Green
Amount: 3 balls (more like 2 and a bit, depending on personal knit tension)
Needle: 4 mm (the sofia had 5 mm)
Available: My Ravelry Store
Size: 180 cm wide and 75 cm high (blocked)
Nupps: 360

This gorgeous Shawl pin or Hair Barette is bought on Etsy.com.




Ik ben nog bezig met / Still working on:
The One, Lerwick Lace Shawl and Palatine Tree Shawl

9 opmerkingen:

KnutzEls zei

Wow, prachtig. En die speld erbij is helemaal top!

Herma zei

Wat stijlvol!!

lheurebleue zei

prachtig! dclit was het waard om zo lang te wachten! hou erg van de kleur.

Line zei

Zo mooi, een unieke combinatie van lace, nupps, en kleur,en waarschijnlijk zachtheid maar dat kunnen we nog niet voelen via het scherm.

meijra zei

Tjonge wat mooi!

Jolanda zei

Wow, wat mooi!

aafke7 zei

Ziet er gaaf gemaakt uit! En zo leuk deze frisse lentekleur. Ja! Mooi.... en dat onder het geweitje van Wouters!

Anoniem zei

Monique, geweldig mooi ziet het er weer uit. En Aafke, JUIST onder het gewei in cafe Wouters. marijgje

Angelique den Brok zei

Mooie sjaal en wat heb je weer een prachtige foto's gemaakt!