30 juli 2007

Gratis Patroon / Free Pattern

Het is af! Ik wilde graag een klein soort make-up-etuitje maken en ben met een pentagon begonnen. Ik heb een bloem/ster gebreid door te meerderen in dat pentagon en weer gaan minderen om de achterkant te maken. Daar zitten blaadjes op, al zijn ze minder zichtbaar. De aanhechtdraad gaat een rondje door het begin en wordt strak aangetrokken.
I've finished it! I really wanted to make a sort of pouch for my make up and started with a pentagon. By increasing the stitches I made a flower/star pattern. At the point of return (look at the picture) I decreased with a leaf pattern.
Dit is de achterkant, al op de terugweg. Je blijft gewoon rond breien, maar aan de ene kant meerderen en aan de andere kant minderen. Aan 1 zijde van de vijf zit een opening (afkanten en een rondje verder weer steken opzetten), maar het is allemaal uit een stuk.
This is the flipside. You just keep on knitting, only the number of stitches is variable.
Zo ziet de voorkant er uit, wanneer het startpunt dicht is getrokken, voor een mooier resultaat.
Maat is: 16 cm doorsnee. Size: almost 7 inches.
This is the front, when the starting stitches are pulled together for a more effective result.
Dit is de achterkant. Hier onder de detail foto van het blaadje. De bovenste foto is toch minder mooi dan ik had gehoopt. Dat vind ik jammer. Misschien is het dus mooier als je op de achterkant ook weer een bloem/ster breit.
This is the back. Below the detail of the leaf pattern. The top photo is not the result that I desired, maybe it will look better if the flipside has a flower/star pattern also.
Wanneer je het gratis patroon wilt hebben, kan je me mailen: monique at kantwerk dot nl. Ik weet niet hoe je een pdf bestand moet maken en hoe je dat kan linken op de blog. Zodra ik weet hoe dat moet, zet ik 'm hier bij.
If you want the free pattern mail me ; monique at kantwerk dot nl . I don't know how to make a pdf file, but when I do, I'll link it here.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat ontzettend mooi en leuk geworden Monique. Heel knap gedaan!!

Gawy zei

Wat leeeuk!!!! Echt geinig bedacht...!

knitaly zei

Ciao Monique,
I couldn't wait to see your pentagons! Great work, did you invent the pattern? it's fabulous, but I did not understand where's the opening, if there is one!
I love pentagons, and maybe I'll knit a little pouch like yours to put small coins inside!
Happy knitting to you, too!
Thanks to Badmom-Goodmom we met!

Anoniem zei

Leuk Monique! Ik ben wel geinteresseerd in het patroon. Het pentagon ziet er heel ingenieus uit, dat wil ik ook eens proberen. Een mailtje zal naar je toekomen :-)

Anoniem zei

Ja ik ben ook geinteresseerd in je patroon, zal je mailen! eh en het pentagon, kunstig ingewikkeld!

Annelein zei

Wat een leuk patroontje. Ik zou hem heel graag krijgen...

Gisteren heb ik zelf voor het eerst een pdfpatroon geplaatst op mijn blog.

Ik had eerst een word en heb deze opgeslagen als pdf.

Even googlen op "pdf op blog plaatsen". Dan je pdf downloaden. De link kun je op je blog plaatsen.

Klinkt misschien ene beetje ingewikkeld, maar het wijst zich vanzelf.

Anoniem zei

Hallo Monique, het is Paula vanuit Belgie, zeer mooi. kun je het patroontje doorsturen naar me, ik zal je mailen, fijne feestdagen
Paula