12 november 2010

Long overdue

Er is een project wat een beetje ondergesneeuwd is door alle gebeurtenissen van de afgelopen maanden.
Ik was er al een tijdje geleden mee begonnen, in april om precies te zijn. Het breien ging ook best snel, het is een 'zuster'sjaal van Bracken. Ik heb het patroon iets aangepast; nu de meerderingen volgens het origineel gedaan en een stukje toegevoegd in het midden voor net wat meer lengte.
De kralen zitten nu ook op andere plekken en het garen heb ik zelf geverfd.
There is a project that has become lost within all that has happened the last few months. I'd started in April, and knitting went pretty quick, as it is a 'sister'shawl of Bracken. I made the repeats like in the original, and added a new part in the middle for more length. The beads have been re-placed and I've dyed the yarn myself.
Zoals je ziet is hij prachtig lang, de vorm is dan ook meer waaiervormig geworden. Op de foto's lijkt het nog al een saaie kleur; in het echt is het wat meer zilver kleurig.
As you can see the shawl is longer, and has more of a fanshape. The pictures show off the yarn as a bit dull, in real life it's a bit more silver.

Title: Mist Fountains
Pattern: Sun Ray Shawl
Design: Marianne Kinzel
Book: First Book of Modern Lace Knitting
Needle: 3 mm / US 2,5
Yarn: BFL Angel Lace dyed in 'Mist'
Yardage: 984.0 yards (899.8m)
Weight: (without beads) 75 gr
Available on Kantwerk

To come: more Shetland patterned lace on very fine needles.

10 opmerkingen:

lheurebleue zei

het project is zo ondergesneeuwd dat de sjaal nu even mooi en schitterend is als versgevallen sneeuw ;)

Jeannette zei

En net zo wondermooi als haar 'zusje'...

Anoniem zei

prachtig en die kleur is geweldig! Al een koper? Marijgje

Line zei

Gewoonweg prachtig,die waaiers doen het helemaal voor mij. Mijn handjes jeukenal; alweer een WIM om door mijn hoofd te laten zweven.

hannah zei

Ja, wat moet ik zeggen...ik kan weer niets anders verzinnen dan: Prachtig!!!

Jolanda zei

Mijn adem stokt, wow, wat mooi!

Lida zei

Heerlijk dat je weer een project af heb, dat kan je weer wat nieuws opzetten;-)). Nee niet doen hoor, eerst weer wat afmaken.

Het is een prachtige shawl.

Annita zei

Toch fijn dat de sneeuw zo aan het begin van de winter weer is gesmolten, want het resultaat is schitterend

su zei

wat mooi gemaakt zeg ...

MariecusBruyn zei

Voor eerst: wat een goed nieuws dat je dochtertje zo goed geneest!
En ten tweede: wat is ie weer mooi geworden... ik zie hem voor me, zo zacht als een lammetje, zo schitterend al de eerste verse sneeuwvlokjes, zo warm als een heerlijke zonnestraal.