2 april 2010

Old new Trick

Iedereen weet dat ik kan lace breien. Dat vind ik ook het leukst om te doen.
Maar ik kan veel meer. Vroeger met name breide ik veel truien met acryl van de Hema. Meer kon ik niet betalen. Maar omdat het zo goedkoop was en er op die enorme bollen heel veel garen zat, kon ik vaak wel lekker dóór breien.
Everyone knows I can knit lace. That's what I like to do most. But I can do more. Especially in the old days I knitted a lot of sweaters. The acrylic yarn came from a national store and was cheap and lots of yards on the ball. I could knit the night away with that.
Na mijn dip van de vorige maand heb ik nu ineens een vesten virus. Het begon na het breien van deze korte bolero in kidsilk. (drops patroon) Die was niet voor mij, dat vond ik eigenlijk wel jammer. Nu ben ik dus druk bezig met het swatchen van garens en patronen om iets voor mezelf te breien.
Resultaat; een pentagon voor de Cabled Bolero en het rugpand voor de Korte Tilted Duster. (allebei ontwerpen van Norah Gaughan) After the low of last month I'm suddenly 'down' with a new virus: the cardigan bug. This happened after I had finished the short bolero in the picture above. So now I'm quite busy with swatching yarn and patterns.
Results: a pentagon for the Cabled Bolero and the almost finished back for the Cropped Tilted Duster. (both designed by Norah Gaughan)
Na een gesprekje met haar, over dingen die je vroeger breide (pre-Ravelry) hier het bewijs van mijn brei'kwaliteiten' van vroeger. Eigen ontwerp. Deze trui is al 18 jaar oud, dank zij de acryl nog steeds draagbaar. hihi.
And after a little conversation with her, I'd like you to show the 'evidence' of my knitting from about 18 years ago. My own design! Due to the acrylic yarn; still wearable!
Helaas door de acryl ook veels te groot, en de mouwen hebben losse zomen.
Due to the acrylic yarn it's way to big now, and the sleeves have holes because the seems have gone.

10 opmerkingen:

Marion B. zei

Wat een schattige bolero, echt heel mooi gedaan. En ja, die Hema he. Ik zag vandaag De Wrekers op de Duitse tv met Purdy en Mike. Ik weet nog dat zij ook in een van die Hema boeken stonden. Jeugdherinneringen (snik) Maar net zoals je trui, toch wel erg leuk die herinneringen ;)

Ev zei

That bolero is really cute! I know what you mean about acrylic yarn. I have an acrylic sweater that is now way too big for me, too. But it will never wear out.

lheurebleue zei

mooi ontwerp maar nog uit de oversizedperiode.
geef mij maar dat elfenbolero'tje!

Jolanda zei

Oh ja, met een legging eronder en zelfgebreide dikke sokken. Dan wordt het een huispak.

Al ga ik persoonlijk voor de bolero!

froukje zei

Ja, hetzelfde geldt voor mij: ook veel gebreid uit het Hema breiboek, met bijpassend (acryl) garen!

Siem zei

Tja de Hema, welke breiende mens kent het garen en de boeken niet (van een bepaalde leeftijd dan natuurlijk) Maar prachtig de bolero.

Ester zei

He dat ziet er weer mooi uit!!!


Hoe is het met je? We missen je bij de decemberbeebs!

annita zei

Wat een actviteit weer. Ik heb ook altijd veel gebreid en ja ook veel met garen van de HEMA.
Het pentagon vind ik prachtig!!

Dikky zei

Oh leuk zo'n heel 'breileven' in één kort berichtje. Je trui is leuk (toen al mooi gebreid) maar vertegenwoordigd zijn tijdperk (ook leuk hoor dat te zien en natuurlijk knap verzonnen en gemaakt)maar ik ga toch voor je hedendaagse werk. De lace, maar ook het pentagon met de ingenieuze kabels.
Dus ga door met je prachtige breiwerken. Ik ben nu alweer benieuwd naar wat er komt na je vestenperiode......

hannah zei

Prachtig die bolero! Grappig hè, hoe je ineens zo'n zin kan krijgen om iets anders te breien dan anders. Je acryl trui ziet er nog prachtig uit, heel mooi ontwerp hoor.

Je shetland collar uit het vorige logje vind ik ook erg mooi.