23 maart 2010

Shetland Collar


Het was een tijdje rustig aan mijn kant. Sorry. Ik had een klein dipje, omdat ik aan vrij veel projecten was begonnen en niet meer wist met 'wat' ik nou bezig was. Dat duurt altijd even, net als het gat waar in ik 'val' wanneer er een project af is en ik aan iets nieuws mag beginnen.
It's been a bit quiet on my side of the blog. Sorry about that. I had a little setback, due to over 'wip'ping my self. To many projects and no clue what to knit on.
It's the same as the hole I fall into after finishing a project and I'm allowed to start something new.


Ik heb dus eerst maar eens wat afgemaakt wat te overzien was. En dat was een eigen ontwerp voor een kraagje in zwarte cashmere.
Na de Shetland Tea shawl in 2 variaties, de Shetland Sweetheart werd het nu tijd voor nog een patroon met ribbels en truelace.

So, I started on something that could be finished soon. That was my own design for a collar in black cashmere.
After the Shetland Teashawl(twice) and the Shetland Sweetheart it was time for another garterstitched and truelaced pattern.

Dit patroon is al in PDF gemaakt en zal binnenkort te koop zijn op Ravelry.
This pattern is already in PDF and will be available for purchase on Ravelry soon.

Pattern: Shetland Collar
Design: MoniqueB. (with a pattern from Heirloom-Knitting)
Needles: 2 mm knitting needles and 2 mm crochet hook
Yarn: 2/36 NM Black Cashmere by ColourMart
Weight: 8 grams without the 3 buttons

Het kraagje is te koop op mijn site (in NL). The collar itself is for sale on my site (in english).

9 opmerkingen:

aafke7 zei

Zat ik bij de verkeerde te joekelen. Maar ik bedoelde dit prachtwerk natuurlijk! Direct voor een historische film! Schitterend!

aafke7 zei

... en het leuke was dat ik het woordje SCELE als woordverificatie moest invoeren! :))))
Zo doet het toeval dat!

MoniqueB. zei

En het is gelukt! Dank je. Ik begin er inderdaad belangstelling voor te krijgen. Van geschiedenis houd ik al, nu nog historisch inzicht... hahaha.

lheurebleue zei

wat is dit prachtig zeg! en nog wel een eigen ontwerp. chapeau! de moeite van het wachten meer dan waard ...

Aal zei

Wat chique! Ik vind 'm pracchtig en mijn handen jeuken om ook eens met iets 'kantigs' te beginnen. Maar ja: mijn sokkenverslaving he....

annita zei

prachtig, kan zo in een engels kostuumdrama.
Enne, bloggen is voor de leuk, niet voor de moet, doe vooral rustig aan

Unknown zei

Prachtig wederom, heel delicaat! En heel herkenbaar, met veel tegelijk bezig zijn.. one stitch at the time :)

petra zei

Heel erg mooi, niet alleen het kraagje maar ook de knopen.

Groetjes Petra

Monika zei

Black collar is really beautiful!