16 december 2010

Truely Something.

Hoe het allemaal begon.
Héél lang geleden, toen Wolhemel net begonnen was, en ik net op gang was met kantbreien, mocht ik voor hun een sjaal in opdracht breien. The Myrtle Leaf uit Victorian Lace Today.
Prachtig project en met heel veel plezier gemaakt.
Zo veel plezier zelfs, dat het al die tijd in m'n hoofd zat dat ik dié nog een keer wilde breien. In het zwart, net als in het boek.
How it all got started. Years back, when I just got started on laceknitting, and Wolhemel got started up; I got the assignment to knit a shawl for them. The Myrtle Leaf in Victorian Lace Today. I really loved knitting it, and eversince I did, I wanted to knit it again; in black just like in the book.
Twee jaar ging voorbij en telkens kwam het er maar niet van. Tot september. Ik had een sjaal opgezet voor mijn tante in zwarte cashmere, maar ik had er eigenlijk geen geduld voor. Toen heb ik de cone gesplitst en begonnen aan de Myrtle Leaf. Eindelijk.
Two years came and went and I didn't knit the shawl again. Until September this year. I was knitting a black cashmere shawl for my aunt and it wasn't what I thought it would be. That's when I split the cone and started on the Myrtle Leaf. Finally.
En toen.... had ik geen zin meer. De drang was al een beetje weggeëbt en na 20 (van de 40) herhalingen had ik het wel gehad. Ik dacht: wie doet me wat, ik plak er gewoon een ander patroon aan vast wat ik wel leuk vind. Rond die tijd was ik druk bezig met Shetland shawls uit het museum daar, (later meer hierover) en vond dit diamant patroon. Precies goed en het paste ook nog met het stekenaantal! Ook in true lace. De rand was ook nog even zoeken, maar daar was ie dan. Een prachtige zwarte cashmere shawl voor mijn tante.
And then I got fed up with it... The urge had gone a bit and after only 20 of the 40 repeats done, I wanted to knit something else. So I did. I was, at that time, also very busy with pictures of Shetland Shawls of the museum of the isles (more on that later).. I found this true lace diamond pattern and thought it would fit perfectly. I didn't even have to alter the stitchcount. Then I had to find a new edging too and it all came together...
A beautiful black cashmere shawl for my aunt.

Ik heb het patroon opgeschreven, (pdf bestand verkrijgbaar via Ravelry) en omdat ik het met ColourMart garen heb gebreidt en precies op 15 september begonnen was, kon ik meedoen met een wedstrijd op Ravelry. En ik won de twééde prijs in de categorie voor Designs!!! Yeah.
Daarna werd er nog een Most Popular overall Contest gehouden en daarbij werd ik ... 1e!!! Iedereen bedankt voor je stem!
I wrote down the pattern (pdf file available on Ravelry) and because I had used ColourMart yarn and started on September 15, I could compete in the ColourMart Fall Contest 2010 and I won second prize in Design! Later there was also a Most Popular Overall and I won... first prize!! Everyone thank you for voting!
Dus... ik heb méér cashmere gewonnen. Ik heb (natuurlijk) voor meer zwart gekozen. En ben al aan het brainstormen over een nieuw ontwerp.
So... I won móre cashmere. Ofcourse I chose for more black. And already brainstorming over a new pattern.

This shawl is really Truely Something.

(I misspelled the name, because all the knitting is in true-lace...)

Pattern: Truely Something
Design: MoniqueB
Yarn: ColourMart Cashmere 2/36 NM ~770m / 840 y Black
Needle: 3 mm / 2,5 US
Started: September 15 2010
Completed: November 3 2010
Pattern available in English and Nederlands. ($ 5,00 or E 4,00)

8 opmerkingen:

Mary Lena zei

wow !
wat een prachtstuk,
en in deze zwarte kleur...
het heeft wel iets Spaans vind ik
Truely passionata

KnutzEls zei

Sprakeloos van bewondering!!!! Prachtig.

Miriam zei

WOW, wat een beauty zeg!

Groetjes
Miriam

Jolanda zei

Terechte winnaar! Wow, heel, heel, maar dan ook heel erg mooi!

lheurebleue zei

gefeliciteerd! ze konden geen betere kandidaat kiezen. en wij winnen mee door te genieten van alweer zoiets onvoorstelbaar moois ...

hannah zei

Ja hoor, ik had ook op jouw shawl gestemd, en niet alleen omdat het die van jou was en omdat ik jou de overwinning gunde, maar vooral ook omdat ik het heel erg mooi vind!

Veel plezier met je prijs.

MariecusBruyn zei

Hey, proficiat!!!
ik wist niet van de wedstrijd af, anders had je natuurlijk nog een stem bij gehad!
(ben een echte fan he :p )

Ik kom hierbij ook nog alvast de beste wensen overbrengen voor het nieuwe jaar: Laat het een wakker 2011 worden!

froukje zei

Prachtig!