11 april 2010

The Second

Op een dag kreeg ik een opdracht van WereldWol. Of ik voor haar een sjaal wilde breien in Angel Lace van The Natural Dye Studio. Dat wilde ik wel.
Ze wilde graag de Laminaria gebreidt hebben. Dat kan natuurlijk. Daarmee is er wel iets gebeurd wat ik eigenlijk niet doe: een ontwerp twéé keer breien. Nu was mijn eerste sjaal sowieso al een beetje anders omdat ik toen 3 driehoeken heb gebreidt. Deze keer werd het het originele ontwerp in lichtblauw en lichtgroen.
One day I was asked to knit a shawl for WereldWol. It was to be done in Angel lace by The Natural Dye Studio. I was game.
The design she chose was the Laminaria. Ofcourse. That meant that I was about to knit a design for the second time, that is something I hardly ever do! The first time I had added another triangle, this time it would only be the original design. In light blue and light green.


Pattern: Laminaria by E. Freeman for Knitty.com
Yarn: Angellace Aqua by The Natural Dye Studio
For: Wereldwol.nl
Needles
: 3,5 mm or US 4
Weight: 60 gram
Start: 18 March 2010
Finished: 9 April 2010
Ravelry: Link

Dit is een foto waarop de goede kleuren het beste te zien zijn. Ik heb de sjaal dubbel geblockt, zodat hij helemaal symetrisch is en het beste tot zijn recht komt.
Bovendien kan je op de eerste foto zien dat ik de tussen punten ook mee geblockt heb, zodat het open patroon ook beter te zien is.
This is a picture that is the best representation of the true colours. I've blocked the shawl double, so that it would be completely symetrical. Also I could block the points inbetween, as you can see better in the first picture. That way even the open worked lace is more visible.

13 opmerkingen:

Anoniem zei

wow, wat een pracht! mooi hoor

groet, Marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

rosalia zei

Great work!

Ammerins zei

Hij is echt prachtig geworden!!! En die kleuren zijn wel erg mooi zo!

Tien zei

moest toch wel even goed nadenken wat een bijzondere manier van blocken dat "dubbel blocken" was.
Maar toen zag ik de foto en was het helemaal duidelijk.
Prachtig geworden.

Mariella zei

Oh, wat een idee om dubbel te blocken! Die houd ik in mijn achterhoofd :-)...

Jeannette zei

Oooh...., die kleuren...., die patronen..., al die steekjes zó regelmatig... : prachtig mooi!!

Ev zei

Beautiful! What else is there to say?

Amanda zei

Really lovely. The lace is beautifully defined.

Marijke zei

Beeldschoon. Het patroon komt heel mooi uit in dit garen en deze kleur. En zo zacht!

MariecusBruyn zei

Wat een lentezachte kleuren...
Het is een pracht van een sjaal. En jij hebt blijkbaar hetzelfde voor als ik: 2x hetzelfde patroon breien is toch weer net iets anders :)

lheurebleue zei

schitterend: een fontein van schoonheid!

hannah zei

Prachtig!!

le chat qui coud zei

het is so moei!!!!