2 oktober 2009

Silk Dress

Op een dag kreeg ik een mail of ik voor iemand een jurk kon breien! Nou, daar had ik wel zin in. Ze is langsgekomen en na overleg en meten was het alleen nog lang zoeken naar het juiste garen. Ze had ook een voorbeeld mee van wat ze mooi vond en de randjes van dat shirt zitten nu min of meer aan de jurk. Ook was het de bedoeling dat er over het jurkje blaadjes zouden 'vallen'. En er mochten kraaltjes in.
Uiteindelijk het garen gevonden, maar niet in de goede kleur. Het is uiteindelijk een bruine kleur geworden. Het garen van Lana Grossa is opgebouwd uit katoen, met daarom heen een microfiber en zijde laagje. Zo is het stevig (katoen) en glanst het (zijde). Het breide heerlijk, al ging het wel een paar keer fout. Omdat het helemaal op maat gemaakt is, had ik in het begin nogal wat problemen met de steekverhouding. Maar moet je zien hoe mooi! One day I got a mail from someone who wanted a knitted dress. Well, I really wanted to knit one, so we got together and talked things through. She wanted falling leafs, no lace, and had an example shirt with crochet-edging. Also she wanted beads.
The colour and type of yarn she wanted were unavailable, so we had to shift a bit and ended up with gorgeous brown Lana Grossa. It's made of a centre thread of cotton, wound with microfiber and silk.
I had to frog back quite a bit, the gauge was a huge problem in the beginning.
But look how it turned out...
Pattern: Silk Dress
Design: MoniqueB.
Yarn: Lana Grossa Secondo
Needle: 3,75 mm Knitpro Circ's
Weight: ~520 gr
Size: 38 ? (EU)
Er volgt nog meer, de volgende deadline is MORGEN!!!
More to come, the next deadline is TOMORROW!

19 opmerkingen:

Titia zei

O, wat prachtig!!! Wauw!!

Ammerins zei

Hij is prachtig geworden, vooral de afwerking bij de hals. Sjappoo!

Unknown zei

Jeetje mineetje, wat een prachtwerk wederom!
Hoe bepaal je trouwens hier een prijs voor??

Echt schitterend, en succes met je deadline (gewoon blijven ademen ;)

MoniqueB. zei

@ puk: kan je me mailen op monique@kantwerk.nl ?

Betsy zei

Wat prachtig weer Monique! Je bent een echte breikunstenares! Succes met je volgende deadline!

Unknown zei

Oh wat ontzettend mooi en wat knap gemaakt, geweldig. Ik wou dat ik 18 was:-)

Hinke.

Anoniem zei

Dit is waarlijk Haute Couture. Heel mooi en fijntjes! Dit kan met trots gedragen worden.
Els

Lida zei

Prachtig, een mooie uitdaging

Herma zei

Ongelovelijk!!! Zooooooo mooi!!!!!!!
Misschien nog eens een foto met de mevrouw (want daar ga ik van uit) er in (mag zonder hoofd voor de onherkenbaarheid).
Is ze er blij mee??

Angelique den Brok zei

Oh hij is echt heel mooi gelukt, zeer bijzonder!

Siem zei

Heel heel heel erg vreselijk prachtig!!!

tien zei

zo ontzettend knap!! En ook nog helemaal zelf verzonnen is nog knapper.
Ben jaloers op je talent.

froukje zei

OOOOhh wat prachtig, wat ontzettend knap!

Jolanda zei

Mijn neus raakt de grond, zo'n diepe buiging maak ik.

Wow, wat prachtig!

hannah zei

Wauw, ik ben helemaal sprakeloos....
Wat ontzettend mooi!!!

Anoniem zei

Monique, hij is harstikke gaaf geworden!!! Supermooi!

Babs zei

Monique wat een prachtige jurk. Heel knap.

Unknown zei

Gewoon kunst Monique! Heel mooi.

lheurebleue zei

je blijft verbazen! wat een ontzettend mooie, unieke creatie (ik zag dat het jouw eigen ontwerp is).
gefeliciteerd, gefeliciteerd, gefeliciteerd!
de bestemmeling is vast ontzettend blij.