28 januari 2010

Endless

Vorig jaar mocht ik voor Wolhemel de Iris breien. Een prachtige rode sjaal in kidsilk van Drops. Toen ik daar mee bezig was, had mijn moeder al gezegd dat ze het wel een erg mooie sjaal vond en ze is al weg van rood.. Ik heb toen nieuwe bollen gehaald en ben een keer begonnen in de zomer. Ik wilde niet helemaal dezelfde breien, ik begon met een patroon uit Victorian Lace Today. Maar ik had er al gauw genoeg van. Ik heb op Ravelry gespeurd, het stuk weer uitgehaald en begonnen met de Wedding Ring Shawl uit Handwerken zonder Grenzen. Na 4 blokken had ik geen zin meer en ben met het ruitje van de Iris sjaal begonnen. Dat ging al wat sneller. Ik heb maar 3 bollen, dus na 13 herhalingen van het ruitje toch maar weer een rand gedaan in het eerste patroon. En ... klaar!
Ze is er erg blij mee. Last year I was assigned a shawl to knit for Wolhemel, the Iris. This beautiful red shawl in kid-silk by Drops, was very pretty in the eyes of my mother. She lóves red.. So, I bought some new balls and started of with a pattern from Victorian Lace Today. But I was soon fed up with it. Searched on Ravelry, frogged the bit I had already knitted and started on the Wedding Ring Shawl. After 4 repeats I was having enough of that too, so continued to knit some little diamonds, like in the Iris shawl. That knitted up pretty quick. I ended again with 4 repeats of the Wedding pattern, with only 3 balls it couldn't get much larger. No edging and bound off.
She's very happy with it. Pattern: Wedding Ring shawl (CarlaM.) and Iris (wolhemel)
Yarn: Garnstudio Drops Kid-silk red ( ~600 m)
Needle: 4 mm
Weight: ~73 gr
Started: summer '09
Finished: Jan '10
Size: 60x180 cm blocked (22"x 71")

10 opmerkingen:

Ev zei

Beautiful! That red is stunning! Well done!

Herma zei

Schitterende combinatie!!!

Siem zei

Erg mooi en die kleur, fantastisch.

lheurebleue zei

wat een prachtige foto van een prachtige sjaal in een prachtige kleur! de winter wordt zo een stukje mooier!

MariekeStAALSMID zei

Die kleur en dat garen zijn zo fantastisch! Mooie patronen heb je gecombineerd.

petra zei

Wat zal je moeder er
blij mee zijn! Ze is erg mooi geworden. Alleen is rood dan weer niet echt mijn kleur, maar zo is ie wel heel erg vrolijk.

Groetjes Petra

rosalia zei

It's very beautiful

froukje zei

Erg mooi geworden!

annita zei

Je hebt soms van die dingen, die wllen gewoon niet, toch een prachtig resultaat. Super, dat rood.

hannah zei

Je breiwerken zijn telkens zo prachtig maar ik geniet ook zo enorm van hoe je ze op de foto zet! Schitterend!!