9 augustus 2008

Copy Cat


Zoals sommigen nog weten, hou ik er wel van om patronen uit te zoeken. Ik zie dan een mooi patroon en dat pluis ik uit tot ik het zelf kan breien. Fout natuurlijk, want niet iedereen zit er op te wachten. Mooi, want dan heb ik weer iets voor elkaar om te breien. Ik deed dat eerder met dit patroon en deze.
Some of you may remember I'm a bit of a copycat. I see something, take a good long look and try to make one myself. I did it here and here.

Nu heb ik op Ravelry (je zou toch eens lid moeten worden; gratis!) een prachtig stukkie kantwerk gevonden maar ze had het patroon zelf ontwikkeld (denk ik). Het werkje is ook te koop, al vind ik $ 80,- een béétje veel. Dus aan de slag.
You really should join Ravelry, (free!) you see amazing things out there. I found a nice piece of lacework, but she did the pattern herself and selling the knitwork for $ 80,-!! A bit to much to my taste, so I got to work.

Na een hele avond uithalen en op nieuw beginnen, aantekeneningen en doorzetten is het gelukt.
Als je het patroon wil hebben, dan KAN dat! Ik stuur het naar je op. Het is NIET een exacte copy van Moonrovers werk, dus ik denk dat het dan wel mag....(ik moet het nog over zetten maar over een dag of 2 is dat wel klaar). Ta daaaah!!
After a whole night of frogging, starting over, making notes and perceverence I did it!
If you want the pattern: it's available. It is NOT an exact copy of Moonrovers work, so I kinda think it's o.k. (I have to transfer the pattern, that will take a day or 2).


Stage 1. Stage 2. Iron it and close the cuff, then close the leafs and wear it proud!
Pattern: MoniqueB.
Idea: Moonrover
Yarn: Schachenmayr Nomotta Eco Cotton Green (017) and Brown (00010)
Needle: 2,5 mm
Knit by: MoniqueB.

12 opmerkingen:

Gawy zei

You're simply the best!!

Tijm zei

Knap hoor!

Anoniem zei

Heel mooi gedaan zeg.

Ammerins zei

En ik vind die van jou nog leuker ook! Sjappoo!

Anoniem zei

Wat goed gedaan. Jij vindt dat vast ook leuk: proberen, uithalen, proberen en bog eens proberen en dan de kick als het lukt!!

Angelique den Brok zei

Oh wat heb je het weer voor elkaar en wat een leuk randje, ik hou me aanbevolen hoor!

Judith zei

Hoi Monique,

Wauw! Wat een geluk dat ik dit zie. Ik was even op Ravelry aan het sneupen en zie ineens jouw 'cuf' met het bladmotief. Ik ga een paar enkelsokjes breien voor mijn tante. Het patroon komt van de SockenKreativList, het sokje heeft een rij blaadjes langs de enkel. Mijn probleem was dat ik eigenlijk graag een linker- en een rechterversie zou willen breien, maar niet echt de rust heb momenteel om het 'tegengestelde' patroontje uit te vogelen. En nu zie ik dus jouw cuf met dezelfde blaadjes, maar dan met de punt in de andere richting en denk: 'hoe is het mogelijk, wát een toeval!'.

Dus, je voelt mijn vraag al aankomen, denk ik. Zou ik het patroontje van je mogen hebben? Ik zou er heel, heel blij mee zijn!

Groetjes,
Judith

MoniqueB. zei

@judith: tuurlijk. Stuur me een mailtje monique@nivalis.nl en ik stuur je het toe.
Ik heb idd al meerdere reakties gekregen voor diverse toepassingen. Sokken kan ook. Lijkt het precies op elkaar dan? Nou ja, dat zie je wel op het patroon waarschijnlijk.
Succes.

Judith zei

Hoi Monique,

Het bladpatroon lijkt behoorlijk op elkaar, alleen het puntje onderaan ziet er net even anders uit. Ws. kan ik dat wel 'gelijk' trekken met het originele patroon van de Duitse sokkenlijst.

Doeg,
Judith

MariecusBruyn zei

Hoe mooi!
Het zal je alleszins een hoop werk gekost hebben om dit patroontje te maken. Maar het mag er zeker zijn!
En misschien hoor je me al komen... ik zou heel blij zijn met dit patroontje!

Mariella zei

Hmmm, een heerlijk avondje puzzelen was dat waarschijnlijk met gaaf resultaat! Mooi hoor!

Anoniem zei

heb je misschien dit bladpatroon nog voor mij?
Zou het graag in een vestje verwerken als sluiting.

groetjes Ankie
ankiesmit@hotmail.com