6 juli 2007

De moeite...

Wat zal ik een moeite doen om een ontwerp te maken, ik ben er al dagen mee bezig, als al het werk al voor mij gedaan is???
http://www.knittingbeyondthehebrides.org/lace/peacock.html is de ultime vorm van ontwerpen, zo professioneel ben ik niet. Maar ik ben al wel dagen aan het proefbreien, tekenen en rekenen. Ik wil heel graag dus een ontwerp maken, origineel, van een pauweveer voor mijn 'geheime' project.
Nu is het dus nog een kwestie van uitrekenen hoe het gaat worden, opschrijven en uitwerken. Het opschrijven van eigen ideeën is niet zo moeilijk, ik doe het het liefst op zijn engels, die afkortingen zijn makkelijker. Op zich mag het best een beetje ingewikkeld worden, het hoeft maar 4x uitgewerkt te worden, dat is te overzien.

Why go through all the trouble, when somebody's doing it for you?
http://www.knittingbeyondthehebrides.org/lace/peacock.html is the ultimate example for designing, but I´m not (yet) so professional. I´m still knitting examples though, calculating and writing things down. I´d like to make an original design, for a peacock´s feather for my secret project. I´m doing the notation in english, that comes naturally and the abbreviations are so quickly to write down and read back. The difficulty leavel can be a bit high, because in the end, it will be worked only 4 times.

Edit to add:

I've recently knitted this shawl! October 2011...

3 opmerkingen:

Angelique den Brok zei

Tja echt echt echt origineel zijn is moeilijk. Maar als je een beetje bestaand met een beetje van jezelf combineert ben je toch nog steeds origineel? Of misschien moet je hem een beetje aanpassen zodat het beter bij de parasol past?

Anoniem zei

Je maakt het jezelf dan ook niet gemakkelijk. Ik denk dat een trui ontwerpen gemakkelijker is dan een parasol.

Maar wat zal het je een kick geven als het je lukt!! Dus houdt vol, want ik ben erg nieuwschierig.

MoniqueB. zei

Ik heb inmiddels een teltekening gemaakt, die ga ik vanavond proefbreien. Als dat wat wordt, kan het heel snel gaan... Ik brei pen 2, en de teltekening is bijna 1 op 1. Dan zie je meteen of het 'kan'.