1 december 2007

Leuk...

Na een middagje op stap met mijn moeder en mijn kind kwamen we terecht in de lokale, meestal slecht voorziene, 2e hands winkel van het dorp. We waren nog maar net binnen, toen we een kluitje oma's in een paar dozen zagen graaien. Ja hoor, er lag breiwol. Hele leuke maar ook hele goedkope (voornamelijk acryl).
Ik vond er 2 strengen Scheepjeswol / Noorse wol tussen in donkerrood. Met het originele etiket er nog aan. Er staat alleen het gewicht op, 100 gram, maar geen lengte. Het is krimpvrij en lekker dikke draad. Niet bijzonder zacht, helaas. En op de weg naar de kassa zag ik tussen al het glaswerk een bak met oude breinaalden verstopt staan. Dus nog even gegrabbeld en 2 lange erg dunne naalden er uit gevist. 1 met kop, de andere kop mist er af.
Kosten: E 0,70
After a afternoon of shopping with my mom and my child we ended up at the local secondhand store. Usually not well stocked, this time we saw some grannies leaning over a box. Yes, there was some knitting stuff. I scored some Scheepjeswol / Nordic wool in fingeringweight (100gr) in darkred. Preshrunk, not soft but good enough. On the way to the cashregister I spotted a can with knittingneedles hiding away between the breakfastplates/glasses. I picked up a set of very thin needles, one without a stopper.
Costs total: $1,-

4 opmerkingen:

Tijm zei

Wat leuk!

Anoniem zei

Kijk, dat zijn nou leuke dingen!

Anoniem zei

Wat ziet dat er ouderwets echt uit. Net als de knotten waar mijn truien vroeger van werden gebruikt

Jolanda zei

Luek, sneupen in tweede handswinkels. het is soms schatzoeken, maar af en toe heb je geluk!