19 juli 2007

Amigurumi....

Ik was het bijna vergeten, maar er stond nog een kleine opdracht voor de maand Juli op de planning voor de KAL. Angsoka had een suggestie gedaan: maak een amigurumi. Géén idee wat dat nou weer was. Dus flink zitten googlen, en há! Er waren genoeg! Het is een soort caricatuur: een normaal beestje of zelfs een dingetje en bepaalde kenmerken uitvergroten. Oren, ogen, hoofden, lijven, onderdelen. Er zitten hele mooie tussen, vooral die van de slapende kat is erg leuk. Dit is de mijne, tot nu toe. Erg leuk om er een te maken.Ondertussen ben ik dus al een hele week '...in de bediening..'. De kinderen zijn vrij, en ik smeer en deel uit. Soms kom je dan mooie dingen tegen. Zoals een 'boter vleugel'. Echt geweldig. Dus gauw een foto gemaakt, en meteen inspiratie...

Met het ontwerp voor de parasol wil het niet zo lukken. Ik heb al eindeloos veel proefjes gemaakt, maar ik zie het gewoon niet voor me. Te veel indrukken op gedaan. Nu eerst even laten rusten, mijn pinwheel jasje voor Bridget af maken, roze eyelash garen, en gewoon lekker buiten zitten. De kinderen spelen wel en maak ik ondertussen mijn amigurumi af.
Almost forgot that I still had to make something for this month. Angsoka suggested an amigurumi. Not the slightest clue to what that was, surfed on the net and found many examples. So, this is mine. It was quite nice to make one, I'm afraid many will follow, just for the fun of it.


In the mean time I'm 'waitressing...' the kids. It's their holiday and that makes me the restaurant manager for the next couple of weeks. And sometimes beautiful things happen: like this butterwing. Quite the inspiration, wouldn't you say?
The designing for the sumbrella, my secret project, isn't going that well. I've tried many designs and worked out many options. I'm in to deep, so maybe a little break is what I need.
Meanwhile, i'm sitting in the garden, making another amigurumi... probably.

5 opmerkingen:

Angelique den Brok zei

Oh wat een leuk beestje! En inerdaad, dagelijkse dingen kunnen zo mooi zijn!

Gawy zei

Dat beestje doet me verdacht veel denken aan mijn knijn, toen dr kop dr nog aan zat, dan... hihih.. geinig..
Wat die 'botervleugel' betreft.. ik maak ook altijd foto's van aparte dingen die ik teegn kom.. laatst had ik een foto gemaakt van een slakkenspoor die zo mooi glom en een prachtige vorm had.. tja.. ;)

Anoniem zei

Vragende kinderogen...(weet je wel dat liedje van zangeres zonder naam) Wat een prachtig beestje.

Anoniem zei

Leuk knuffelbeestje!

Tja, vakantie tijd voor moeders?? Inderdaad we hebben het dan erg druk! Maar wel gezellig!

Anoniem zei

Ja idd een lief beestje, en wat een Prachtige foto!!!! Je moet echt twee keer kijken om te zien wat het is: get the picture!