15 mei 2007

Raar hoor...

Ik heb steken met een haaknaald opgenomen aan de afkantrand van het werk. Die op de breipen laten staan. Andere paneel precies het zelfde, maar met de breinaalden allebei de zelfde kant op. Toen een nieuwe draad gepakt en de door 2 steken 1A en 1B. Dan de steken aan de andere kant; 2A en 2B. Dan de naald door 1B en 1C en overstekend naar 2B en 2 C. Zo de hele tijd door. Kom ik aan het einde 14 steken TE KORT!!! Ik snap er niets van. Vanmiddag maar weer verder oefenen.
I pickup the stitches at the end of each panel with a crochet needle and put them on a knittingneedle. Then with a blunt tapestry needle a new thread and picked up st. 1A and 1B. Then across to the other needle with st. 2A and 2B. Back to the first and pick up 1B and 1C. And so on. When I was done with the first needle, there were still 14 st. on the other!!! I don't get it. Maybe trie again this afternoon...
Het ziet er geweldig uit, maar aan het einde kom ik dus steken te kort/houd ik er 14 over....
It looks great but I'm still running 14 st. short at the end... Opm. Voor de oplettende kijker is het reeds opgevallen: het onderste paneel heeft slechts VIER golfjes, het bovenste paneel VIJF!!!!

Remark:
The attending viewer has already noticed that the panel below has FOUR waves and the top panel FIVE!!!

8 opmerkingen:

Angelique den Brok zei

Oh dat is balen!! sterkte met uithalen, maar onthou, uithalen is goed, neem een voorbeeld aan Simone

Tijm zei

O wat erg, wat zonde je was zo ver en het werd zo mooi! Wat zul je vrezelijk balen!Ik leef met je mee. Dat is gelijk een voordeel van bloggen: anderen (gelijkgestemden) leven mee en snappen hoe vervelend het is.

Anoniem zei

O, wat een akelige tegenvaller. Zonde van al je werk, en dat terwijl het zo mooi wordt. Ik hoop dat je de moed kunt opbrengen het uit te halen en opnieuw breien. Sterkte ermee.

Anoniem zei

Dat is wel heel erg balen, ik weet hoe het voelt, heb zelf recentelijk ook een en ander uit moeten halen. Maar geeft me wel een heel voldaan gevoel nu het af is en wel naar mijn zin. Succes ermee dan maar.

Anoniem zei

Ik hoorde al van je log van Tijm, o, waardeloos als je zoveel werk af moet halen! Echt balen... vier keer zuchten en...opnieuw beginnen dus...Succes!

odette zei

Oh wat zonde van je werk, dat je er nu pas achter komt. Even iets anders gaan doen en dan uithalen en vol goede moed opnieuw.
Maar waarom heb je sjaal niet in 1 keer gedaan, waarom 2 panelen??

MoniqueB. zei

@Odette: het is een golfjes patroon, en het is de bedoeling dat wanneer je hem om je heen slaat, de golfjes zo van je arm af rollen. Als hij in een keer gebreid wordt (hebben er ook een paar gedaan, zie fotogalerij Eunny Jang) dan is dát effect weg.
Binnenkort ga ik weer beginnen.

Anoniem zei

ooooh wat zonde! Ik dacht al wat raar dat je niet uitkomt, dit verklaart alles, enigszins vertraging dus, maar dan heb je ook iets heel moois!