19 juni 2007

Nieuwe plannen.

Dit is een jurk die ik van het voorjaar gemaakt heb, de bloem bestaat uit kleine parelkleurige kraaltjes die ik er stuk voor stuk op gezet heb.
This little dress for my daughter was made this spring, the flower is made with pearl coloured beads that I embroidered piece by piece, on it.


Naar aanleiding van mijn opdracht Juni van Angsoka, ben ik dus die blokjes aan het breien. Ik liep al een hele tijd met een plan rond, en nou dat ik dat blokje gemaakt heb, weet ik hoe ik het ga doen.


Ik wil dus van een babyparasol (prenatal) het stofje er af halen, en dan een nieuw dekje breien. Ik heb al flink zitten surfen en googlen, maar nog niets gevonden. Dus.... er liggen ontwerpmogelijkheden.
Ik op Knitty kijken, en voorwaarden gelezen. Ik mag mijn ontwerp wel maken, maar niet publiceren. Hij mag niet op blog of site te zien zijn, voor dat hun bekeken hebben of ze hem publiceren of niet. Het zou tof zijn als er een Monique ontwerp op Knitty zou staan, toch? Bovendien zit ik ook nog met een sluitingsdatum voor het seizoen. Die is voor de herfst zelfs van de week al verlopen. Dus dat zou niet eerder worden dan volgend (voor-) jaar.
Ik ga dus de komende weken 'stiekum' ontwerpen en uitvoeren van een parasolletje. En dan maar hopen dat het wat wordt.

In antecipation of the June assignment for Angsoka, I was knitting blocks. For a while I was thinking about making a little sun-umbrella. I have one, I'll remove the fabric and planning to knit a new cover.
I've been surfing the net, googling pictures, but nothing there... so designing is a possibility.

I've been checking out Knitty and read the instructions. According to those, I'm not allowed to publish the result of my design on my blog or website, befóre Knitty will decide to use (or not) my design for their site. It would be nice to have a Monique-design on Knitty.
Besides, the closing date for the autumn is already passed, so it will not be done before this year is over. Spring maybe...
So, the next couple of weeks I'll be, sneaky, making, designing and knitting the darn thing. And let's hope it works.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Het zou geweldig zijn om een Monique-original te breien! Ben zeer benieuwd.

Ammerins zei

Hi Monique, dat gebreide parapludekje heb ik al wel gezien bij Knitty. Dan de 'volwassen' variant: de Victoria... http://www.knitty.com/ISSUEspring07/PATTvictoria.html
Hij is wel even wat anders dan wat jij in gedachten hebt denk ik, maar misschien handig als referentiemateriaal?

Groetjes en breize!
Ammerins

MoniqueB. zei

Kijk, Ammerins, dás nou een reden om het op de blog te zetten: 2 weten meer dan 1. Zoiets had ik wel in gedachten, maar met wat meer gaatjes, en idd kleiner. Ik wilde het ook gaan rond breien, want de binnenkant en afwerking van de Victoria vind ik persoonlijk wat minder.
Dank je voor de link, ondanks googlen ben ik 'm niet tegen gekomen.

Gawy zei

Leuk als dat gaat lukken!!

Mijn zus is wel benieuwd op wat voor motor jij rijdt, een rode toevallig?? :P
groetjes van knitingmotormuis!

Anoniem zei

Goh, wat een leuk plan. Het zou natuurlijk heel erg leuk zijn als er een patroon van jou op Knitty zou komen!