24 juni 2007

Blok

Het kussen is klaar. Het is net niet geworden wat ik had gehoopt, 1 blokje is dus toch net wat groter dan de anderen. Ze zitten netjes aan elkaar, dat wel; 3 witten en 1 zwarte. Ik heb er nog geen achterkant op gemaakt, want ik denk dat ik er toch nog 5 witten bij brei, zodat het zwarte vakje in het midden komt. Da's toch mooier. En heel erg groot wordt het dan toch niet.

Ondertussen heb ik te horen gekregen dat een van mijn vriendinnen-van-het-net zwanger is. Voor mij was Bridget de laatste. Dusssss.... toen ik het pdf bestandje van Saartje zag om babyslofjes te breien, had ik in eerste instantie zoiets: mijn kindjes zijn op, geen aankomende neven en nichtjes in beeld. Vriendin vertelde dat ze 12 weken heen was, én uitgerekend op dezelfde dag als Bridget is geboren, was ik erg blij.... hahahaha.
Eerst maar eens proefje gemaakt, dat beviel toch niet helemaal. Ik heb het patroon aangepast, zodat de neus wat spitser is geworden, er iets meer model in komt.
In een avond had ik precies 2 gebreid, die gaan vanavond dus op de post! Ben benieuwd wat ze er van gaat vinden....

The pillowcase for June is finished. 3 white blocks and one black. Unfortunatly one white block is a little bit bigger (knitted) than the other 3. Besides, I'm probably knitting 5 more blocks to make the pillow-case bigger. The black block will be in the middle, that's more fitting. (no picture, helas).

I've also knitted a pair of tiny baby socks. You can see them on Saartje's site. A friend of mine is pregnant, and due the same day as my daughter is born: 31-12... So I knitted the lovely babysocks. First I made a test run, but I didn't like the shape. So I adapted it, with a more pointy toe for better fit. In one evening they were done. (again, no picture, sorry).
I'll sent them this evening to her, wondering what she'll think of them...

1 opmerking:

Anoniem zei

Vervelend dat je laptop het niet doet. Want na deze beschrijvingen word ik wel heel nieuwschierig naar de gemaakte projecten.

Leuk dat van die moederclub.