8 juni 2007

Nieuwe dingen

Ondanks mijn enthousiasme voor de Chevron sjaal, hij is al 125 cm!, ben ik nav de KAL al aan de opdracht voor Juni begonnen. Ik was net bezig om iets uit te zoeken, toen ik bij de KAL tips zag om iets te maken. Ik ga dus nu een kussensloop of dekentje maken en meteen maar begonnen. Natuurlijk weer in katoen, op pen 2 met als gevolg dat ik gister om 01:15 nóg zat te breien. Het is zo erg, het kost me m'n nachtrust... dom. Het vergt nogal wat concentratie, maar veel maakplezier.

Je begint in het rond met 2 st. op elke pen, daarna is het flink meerderen. Ik heb even een zwart draadje om te onthouden waar een nieuw rondje begint. Het is nu nog niet eens 10 x 10 cm.
Despite my enthousiasm for the Chevron scarf, it's already 50 inches in length, I was searching yesterday for something new for the KAL for June. So when I read the tips I decided to make a pillowcase or a small blanket. Of course I started right away with cotton on needle 0. You start with 4 needles and 2 st. on each one. Then increase like h*** and you're off! I used a black thread to remember where the new row starts. It's starting to dawn on me that I'm a knitting addict. It was at least 01:15 before I put my needles to rest.

7 opmerkingen:

Tijm zei

Al een erg leuk begin!
Vanavond vroeger naar bed!?

Angelique den Brok zei

Jemig verveel jij je? En krijg je geen pijn in je armen als je zoooooveeeel breit!? Maar wel leuk zeg als kussen.

Anoniem zei

En de bamboebreinaalden nodig om je ogen open te houden? Het is wel een prachtig patroon.

Anoniem zei

Mooi patroon is dit!

Larena zei

Meid, je verveelt je zeker weer haha
Ziet er erg mooi uit!

Knuff.

Unknown zei

Mooie kleuren in je chevron! En is dat niet gepiel, in het begin, met die paar steekjes?

MoniqueB. zei

@ knittingajour: Dank je.
Het is idd een heel gepiel, 4x over nieuw begonnen. daarna heb ik de 8 steken eerst op 3 pennen gezet, flink gemeerderd en toen ging het goed. Overgezet op 4 pennen en nou is ie klaar.