4 juli 2007

Alarm!!!!

In Bergum staat veel onderwater. Een nieuwe wolkbreuk is op handen, het water van de eerste is nog niet eens weg.! De stroom is op diverse plaatsen uitgevallen. 1 straat verderop wel, hier (nog) niet. Ik werd door mijn moeder, was daar op visite, fysiek tegen gehouden; ik mocht niet naar buiten. Ik had een afspraak met de lagere school-directrice over Bridget, om kwart voor 12. Om 20 voor 12 brak de hel los, en sloeg het zelfs vlak bij school in. Ik ben dus om 5 voor 12 maar weggegaan, toen was het net droog. Ik woon bijna mijn hele leven in Bergum, maar zelfs ik had nog nooit ZO veel water in de straten zien staan.
Ik klop het af, want over het algemeen komen we er heel genadig vanaf.

Ondertussen ben ik begonnen aan mijn geheime project, de parasol (zei de gek, met dit weer!).
Het gaat lekker, maar niet hard. Basis is de Pinwheel, en dan vandaar uit verder. Afwachten dus.
Door aanhoudende rugklachten, nog niet veel gebreid, wel veel (uitgehaalde) proeflapjes om steken te proberen.

Weather allert!
In my village it's raining cats and dogs. Whole streets are flodded, filled with water. Lightning struck near the school, and my mother had to fysicaly restrain me from leaving the house. I'd dropped something of there, and wanted to get on my way to meet with the school-principal.
I've lived here most of my life, and never have seen so much water in the streets.

In the mean time, I'm working at my secret project, the parasol/sunbrella?? hahaha. I'm getting on with it, but not in a hurry. I based it on the pinwheel, and am building on that. Due to a back injury there hasn't been much knitting done. Mainly tests that were frogged...

3 opmerkingen:

Angelique den Brok zei

Jemig ik hoop dat je van de weergoden naar Leeuwarden mag vanavond! En dat je het thuis ook droog houdt natuurlijk.

Tijm zei

Je komt vanavond wel hé!!
Neem je al je leuke projecten weer mee??!!
En dan geef ik je tips voor je rugpijn (sprak de ervaringsdeskundige).

Anoniem zei

Ja, die regen, het is werkelijk onvoorstelbaar hoeveel er al is gevallen.
Hier in zuid-west Drenthe komt het ook met bakken uit de hemel, en dan dat onweer erbij! Gelukkig is dankzij de zandgrond het water ook altijd weer vrij snel weg.

Ik ben heel nieuwschierig naar je parasol, maar ik begrijp dat we nog een tijdje moeten wachten voordat je het kunt laten zien.