21 mei 2007

Nog een keer om het af te leren.



Ik laat nog 1x wat lekkers zien, het is de traktatie van Chris voor zijn verjaardag op school. Gewoon omdat ik het zo leuk vind om te bakken, en eens NIET te trakteren op chips, spekkies of ijs.
I'm showing off one more time something to eat: My eldest son Chris had his birthday saterday and was now giving the kids at school a treat. Makes a difference from your everyday patatochips, marshmellow's or icecream.... It's just plain breaddough, tomatosauce on it, some cheese and some pineapple. 15 min. in the oven at 220 degrees C, and yummie.
Along with my Boretti came a bakingplate of stone, especially for baking these.
Afterwards relaxing in the garden, I had to wait,
she already had some pictures of nice roses on her site. Mine were still waiting for some sunshine. And yesterday was the day for enjoyment. The rose on the picture below is Rosa 'Windrush' , a thornfilled bushy rose with buttercoloured fairly big flowers. In the autumn they turn into bright orange hips, and it's a pretty sight all year round.
Het is gewoon brooddeeg, flink laten rijzen, tomatensaus er op, kaas, en sommigen met ananas. Kwartiertje in de oven op 220 graden en huppeke, smullen maar. Ik heb bij mijn boretti een speciale steenplaat gekregen om dit soort dingen op te bakken. Velletje bakpapier er onder en dan is het smullen geblazen.
Daarna is het goed toeven in de tuin, nu mijn rozen ook eindelijk beginnen met bloeien. Zij heeft al enkele foto's geplaatst, maar ik moest nog wachten, er bloeide nog niets!
Na de zon van gister is het dan toch gelukt en bloeien de eerste rozen. Dit is Rosa 'Windrush', een doornige struik met boterwitte onregelmatige bloemen die vrij groot zijn. In het najaar gigantische oranje bottels er aan. Een lust voor het oog.


5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ziet er lekker uit hoor en inderdaad heel origineel om zelf de schooltraktatie te bakken.

Wat een geluksvogel ben je met zo'n goede oven. Ik ben dol op koken maar moet het met een oud oventje doen, ben stiekem wel een beetje jaloers op je ;-). Nee, zonder gekheid, ik red me er prima mee hoor, je moet altijd iets te wensen houden toch?

Schitterende foto van je roos!

odette zei

Ik vind het ook altijd leuk om iets anders dan anders te trakteren. Soms vinden mijn kinderen dat ook, maar soms willen ze de dingen die alle andere kindere ook trakteren: chips. En ach het is tenslotte hun verjaardag. Maar ik probeer ze wel een beetje te sturen naar mijn idee.

Anoniem zei

ohhh heb je er nog een paar over????

JUmmie!!!!!
Ik heb nog wat rozen in de tuin staan, denk dat ik ze eruit gooi.. ze zijn wel mooi, zal es een foto maken

x patricia

Angelique den Brok zei

Voor iemand die zichzelf geen keukenprinses vindt, bak je wat af! En ik ben ook jaloers op je mooie grote over, later als ik groot ben enzo...

Anoniem zei

Wat een ontzettende bofkont ben jij met een Boretti en wat een geweldige traktatie, was groot succes zeker?
Ja prachtig de roos, die van ons willen nog niet zo, ligt vast meer aan ons dan aan de roos.