14 augustus 2007

Bij gebrek aan beter....

Bij gebrek aan beter gaat men ergens anders heen. Utrecht...

Ik ben vandaag maar naar Utrecht geweest. Van te voren goed uitgezocht wat ik wilde, en waar ik dat moest halen. Eerst naar Carol Cox geweest om Japanse stoffen op te halen. Na veel treuzelen (ik ben er maar 1x!!!) heb ik een pakketje gekocht met 5 verschillende stoffen, varierend van donkerbruin tot licht grijs. En nog een klein pakketje van 50 lapjes van 10x1o cm, met allerlei rozenstofjes.
Bij de Slegte kon ik amper slagen, wat ik zocht hadden ze niet, en wat ik niet zocht wel, maar dan kon ik niet meer naar de breiwinkel.
In de breiwinkel uiteindelijk (ook lang getreuzeld) Rowan Kidsilk aura gekocht. Donkergroen. Er zit minder op de bol (75 m) maar de draad is iets dikker dan Kidsilk Haze (210 m). Ik wilde de Haze wel kopen, maar ze had gewoon niet de goede kleur groen. Dus een compromis, 2 bolletjes, en ik kan nog bij bestellen. (gevaarlijk).

I went to Utrecht, because maybe there I could buy something nice. First I went to Carol Cox, for some Japanese fabrics. I've bought 5, from brown to grey. Also a package with little cuts of fabric (4 x 4 inches) with flowers.
At the bookstore I could hardly find what I wanted, but found some other things. I had to make the choice to buy books or yarn. The yarn won...
In the yarnshop I took my time to decide on the Rowan kidsilk. I took the 'aura' instead of the 'haze'. The colour of the aura was more to my liking. Dark green. I can always order more.....


(Foto's komen later, batterijen waren op/Photo's later, I was out of batteries).

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Fijn dat je in Utrecht wel kon slagen. Toevallig ben ik zaterdag in Utrecht geweest met mijn vriend Johan. Ik heb een ronde over de lapjesmarkt gemaakt maar verder nergens geweest op handwerkgebied. Wel heerlijk genoten op een terrasje. Lekker babbelen en kijken naar de mensen die voorbij komen. Er lopen heel wat interessante mensen in Utrecht hebben we gemerkt.

Angelique den Brok zei

Oh ik ben heel benieuwd naar de Kidsilk Aura! Lekker even een dagje winkelen!