26 december 2006

Golden Oldies






Omdat onze dochter, Bridget, bijna vier wordt, was ik een beetje sentimenteel door haar spullen aan het rommelen. Kleine babykleertjes en zo. Dit truitje zonder mouwen heb ik gemaakt toen ze bijna 4 maanden was. Pen 2, in creme-kleurige katoen. Totale hoogte nog geen 24 cm. De achterkant heeft gewoon tricot motief.
Because our daughter, Bridget, turns 4 in 5 days, I became a little sentimental and went through her babythings. This sleeve-less sweater was made when she was 4 months. 2 Needle, in creme-coloured cotton. Hight almost 12 inches, the back is in normal tricot.




Ik breide niet alleen, eigenlijk naaide ik heel veel babykleding voor Bridget. Vooral in de zomer maakte ik luchtige bloesjes van dunne katoen met broderie.


I didn't just knit, I made a lot of babyclothing on a sowing machine, for Bridget. Especially in the summer I made airy blouses of thin cotton with broderie.




Deze heb ik gemaakt toen ze al wat ouder was. We waren op vakantie geweest in Mittenwald, Duitsland. Ze hebben daar erg mooie stoffen en ik kon de verleiding niet weerstaan, dus een halve meter gebloemde stof gekocht, edelweiss knoopjes en thuis aan het werk gegaan.
This blouse I made when Bridget was a little older. We'd just been on holiday in Mittenwald, Germany. They have beautiful fabrics, and I couldn't resist. I bought half a meter flowered cotton fabric and edelweiss buttons and enjoyed making this at home.

1 opmerking:

Unknown zei

wat een fantastisch mooie bloesjes!!!

groetjes jolanda